”Thaise” noodels

BAS - 2015-03-22 16.20.06 HDR

Huh Bas, ben je naast Dr.Phil 2.0 nu ook Jamie Oliver 2.0 geworden? Maak je geen zorgen, ik hou gewoon van eten. Maar ja, om lekker te eten moet je natuurlijk wel eerst koken.

Vroeger toen ik klein was, riep ik altijd rond dat ik kok wou worden. Omdat ik hield van koken? Ik wist niet eens hoe je een ei moest bakken. Nee, ik hield van eten en laat dat koken maar zitten… – Dat was mijn gedachtegang tot ongeveer een jaar geleden. Want nu hou ik van koken. En van eten.

Dit weekend had ik uit verveling (en uit uitstelling van huiswerk) het laatste seizoen van ”Wie is de chef” afgekeken. Als je dit programma niet kent, (hoe kan je dit programma niet kennen?!) is het, om het heel grof te omschrijven een soort ”raadspel” tussen 4 personen. Ze gaan elke week bij 1 van de kandidaten eten. 1 van deze mensen is een echte chef-kok, en de andere zijn amateur koks. Ze moeten op basis van wat ze bij elkaar hebben gegeten raden wie de echte chef-kok in het spel is. Wie is de chef?

Het is eigenlijk een extreem mildere versie van ”Wie is de mol”

Na dat ik 1 seizoen hiervan heb gezien, kan ik mezelf wel aanstellen tot professioneel master chef. Dus ik heb voor jullie (eigenlijk voor mezelf) noodels met kipfilet,courgette, paprika en champignons gemaakt.

Alles wat ik kon vinden in de koelkast.

Ingrediënten:

sambal

knoflook (poeder)

-olie/boter (om in te bakken)

-kipfilet

-courgette

-bosui

-1 Spaanse peper

-paprika

-champignons

-ketjap

-sesam olie

-optioneel: cashewnoten

*Vergeet natuurlijk niet je handen, en alle ingrediënten te wassen voordat je begint.

Stap 1: Wat ik altijd doe als ik begin met koken, is alles bij elkaar pakken en alles alvast klaar leggen. Dan heb je het ”saaie werk” al gehad.

BAS - 2015-03-22 15.11.01 HDR-2

BAS - 2015-03-22 15.20.58 HDR-2

BAS - 2015-03-22 15.33.47 HDR-2

Stap 2: Pak een pannetje, en doe er (kokend) water in. Ik doe altijd al kokend water uit de water koker in de pan, dan hoef je niet te wachten tot het vanzelf gaat koken.

Het glaasje water in het midden hoort er niet bij btw, van al dat koken krijg je dorst…

BAS - 2015-03-22 15.39.19

Stap 3: Doe olie (of boter), een theelepeltje sambal, en knoflook(poeder) in een pan. Laat dat even bakken. Knip vervolgens de kipfilet in hapklare stukjes, en doe ze in de pan.

BAS - 2015-03-22 15.53.00 HDR-2

Stap 4: Als je kipfilet een beetje bruin is geworden, doe er al je groenten bij.

 BAS - 2015-03-22 16.01.43

 

Stap 5: Doe er wat ketjap en sesam olie bij. Laat het even sudderen. Daarna giet je de noodels af, en doe je ze erbij. Roer alles goed door elkaar.

BAS - 2015-03-22 16.10.01

BAS - 2015-03-22 15.03.31-1

Ik was foto’s van noodels aan het googelen, en op heel veel foto’s zaten er ook cashewnoten in. Ik heb nog nooit cashewnoten in noodels gegeten. Blijkbaar is dat Thais. Toevallig had ik in de kast ook cashewnoten gevonden, dus ik had ze er voor de garnering bij gedaan. Nu kan je zeggen dat het ”Thaise” noodels zijn. Dus bij deze: Je hebt nu een pan vol met ”Thaise” noodels. En ja, ik heb hele sexy konijnensloffen aan.

BAS - 2015-03-22 16.20.37 HDR

Voilá, en daar heb je een pan met ”Thaise” noodels.

Om helemaal in de Thaise spirit te blijven, heb ik er stokjes bij gedaan. Niet dat ik met stokjes kan eten, maar het gaat om het idee.

Social media links:

Instagram

Facebook/

Tumblr

Geef een reactie

